Najgorszy film o Wolverinie? – Recenzja X-Men Origins Wolverine

Zrecenzowałem już 3 filmy o X-Menach, pora na następny, który jest poświęcony Wolverinowi. Mówię tutaj o X-Men Origins Wolverine – najgorszym filmie z tą postacią jaki kiedykolwiek widziałem. Co zrobiło na mnie takie wrażenie, że znienawidziłem ten film? Zaraz się przekonasz drogi czytelniku.
wolverine
Po krótce przedstawię otoczkę fabularną. Wolverine wraz z bratem Szablozębnym (!!!) przeżywają wiele wojen takich jak ta w Wietnamie czy Druga Wojna Światowa. Po jakimś czasie zostają skazani na egzekucję (genialny pomysł!) lecz później trafiają do więzienia na dożywocie (następny!). Z niego wyciąga ich William Stryker i proponuje wspópracę w grupie najemników. Bracia przystępują do grupy lecz Logan po jakimś czasie ma dość i odchodzi. Kilka lat później widzimy go kiedy mieszka w Kanadzie wraz ze swoją ukochaną, którą Szablozębny zabija, a on w akcie zemsty zgadza się na propozycję Strykera i zostaje Weapon X aby się zemścić. Wychodzi na to, że mamy tutaj prosty motyw zemsty zaserwowany wraz z dodatkiem postaci komiksowych doprawionych beznadziejnymi efektami specjalnymi.
Ok nie będę się czepiał o fabułę bo ciężko jest ogarnąć coś sensownego na podstawie komiksu (czytaj X-Men Last Stand) choć mimo wszystko autorzy wzorowali się połowniczo na komiksie Weapon X. Film oglądałoby się przyjemniej gdyby nie te beznadziejne efekty specjalne. W porównaniu z poprzednimi filmami tej wydaje się być realizacją grupki fanów, którzy wydali 1000$ na green screen i fajerwerki. Jestem ciekaw dlaczego pierwsza część X-Menów z 2000r. ma lepsze efekty od tego filmu z 2009r. Następna rzecz, która naprawdę mi się nie spodobała to to jak pokazano tutaj Deadpoola. Tak naprawdę to gdyby zmienić mu imię to mielibyśmy zupełnie inną postać. Nie widziałem aby Deadpool miał wysuwane ostrza o długości jego własnych ramion oraz jako Deadpool nie wypowiedział ani jednego słowa! (choć mówiący Wade był wcześniej). Może sobie być wyjaśnienie, że był kontrolowany przez Strykera ale to nie czyni go inną postacią. Uwielbiam tą postać za bycie rozgadanym i nieobliczalnym zabójcą, a tutaj jest jakąś marionetką. W ogóle wizualnie też leży. Niby jest łysy tak jak to powinno być ale nie nosi swojego ubrania co też jest jego znakiem rozpoznawczym. A dlaczego w ogóle on strzela laserem z oczu jak Cyclops? Mógłbym naprawdę marudzić na inne efekty specjalne (Emma Frost, szpony Wolverina i inne pierdoły) ale to nie byłaby recenzja. Choć jeszcze muszę powiedzieć, że W TYM CHOLERNYM FILMIE WIDZĘ GREEN SCREEN!  Wystarczy spojrzeć na grafice poniżej.
głupi green screen
Ok, mam już dosyć wyżywania się na tym filmie. Może teraz przejdę do obsady i gry aktorskiej. Hugh Jackman jak zawsze dobry jako Wolverine i widać, że starał się ratować to kilo mułu lecz sama jego obecność to za mało. Muzyk Will I Am całkiem fajnie się sprawdził i przyznam, że podobała mi się jego gra. Tutaj Williama Strykera odgrywa inny aktor mianowicie Danny Huston lecz odegrał go bardzo dobrze i jest porównywalny z tym z X-Men 2. Ogólnie jestem w stanie przyznać, że gra aktorska nie budzi zastrzeżeń (chociaż jest jakiś plus, hura!). Sceny akcj i walki były ładnie zaplanowane choć wyglądałyby lepiej z innymi efektami bo po prostu się marnują, nie będę tego ukrywał. Czy w tym filmie były jakieś niespodzianki, które wywołały na mnie jakieś wrażenie? Skąd. Czy świetnie się bawiłem w trakcie seansu? Absolutnie nie. Czy byłbym w stanie go komuś polecić. Oczywiście, że nie.
Podsumowując, dla mnie film ma wiele wad, które mogę wytykać palcami i nie ma zbyt wielu zalet. Niestety nie jestem w stanie go komuś polecić mimo, że czytałem komentarze i ludziom się podobał. To moja własna opinia więc proszę się nią nie sugerować i samemu obejrzeć w celu przekoania się jak to wszystko w tym filmie wygląda.
niby deadpool

Skomentuj

