Moja kolekcja książek Star Wars.

W jednym z komentarzy powiedziałem, że następny wpis nie będzie związany z Marvelem. jak obiecałem, tak zrobiłem. Przedstawiam skromną kolekcję książek Gwiezdno Wojennych.

DSC_0056

Moją ulubioną serią są „Komandosi Republiki”. Nie jestem wielkim miłośnikiem książek wojennych (wojskowych?), ale uwielbiam klony więc skusiłem się do kupna. Niestety brakuje mi ostatniego tomu z tej serii czyli „Rozkazu 66” ale może to się zmienić w przyszłości. Na razie nie zaprzątam sobie tym głowy bo nie mam czasu oraz chęci na czytanie, choć Bezpośredni Kontakt jest prawie skończony. Karen Traviss naprawdę udało się przedstawić sensownie przedstawione życie klonów i to do tego specjalnie wyszkolonych mających ważniejsze zadania. Nie są tu przedstawieni jako bezmózgie marionetki. Mają swoje przeżycia, każdy zachowuje się inaczej i mimo to, że mają twarz jednego z najsłynniejszych łowców nagród to mają własny charakter oraz osobowość.  Mimo, że nie skończyłem pierwszej części to jestem w stanie polecić ją każdemu fanowi klonów jak i historii wojennych.

DSC_0055

Dalej mamy „Nadchodzącą burzę”. Przyznam, że nie wiem o co w niej chodzi. Nie to abym jej nie zrozumiał, po prostu jej nie przeczytałem bo to pierwsza książka jaką kupiłem ale jakoś nie miałem dużego zacięcia aby ją przeczytać. Jednak „Revan” czytało mi się wyśmienicie. Jest to dobry pomost pomiędzy grami „Knights of the Old Republic”, a inną grą „The Old Republic”. Mimo, że w KotORa 2 nie grałem to nie ma aż tylu nawiązań do niej tylko do pierwszej części, którą znam bardzo dobrze. Oczywiście jak tytuł głosi, głównym bohaterem jest Revan, który jest jednocześnie jedną z moich ulubionych postaci jeśli chodzi o Jedi/Sith. Drew Karpyshyn odwalił kawał dobrej roboty i nie było takiej sytuacji żebym nie wiedział o co chodzi. Postaci mają dokładnie zarysowane motywy i nie odczułem aby jakaś była dodana na siłę. Smuci mnie jednak brak HK-47. Jest to jeden z moich ulubionych droidów, a jego nazywanie ludzi „workami mięsa” powoduje u mnie banana na twarzy.  O ile „Revana” można z łatwością dostać to z resztą może być większy problem ponieważ ta kolekcja skończyła się ukazywać więc pozostaje szukać na Allegro oryginalnych wydań, bądź tych jeśli nadarzy się okazja.

11 thoughts on “Moja kolekcja książek Star Wars.

  1. Czy „Revan” nie jest trochę napisany, żeby sprzedać się przy okazji „The Old Republic”? A sam w sobie jest raczej niezbyt super? Słyszałem, że tytułowego bohatera nie ma tam za wiele.

    O co chodzi z tym wielbłądem?

    • Jaskier, to bardzo możliwe. Może to moja sympatia do tej postaci nie zwracała uwagi na całość i w ten sposób mój odbiór tej książki był pozytywny.

      Co do wielbłąda. Pojawił się wraz ze zmianą motywu. Szukam kogoś kto mógłby mi zrobić ładny banner oraz tło bo ja się na tym nie znam.

      • Tak, kanonicznie jest on mężczyzną.
        Mi bardzo się spodobała i na zimowe wieczory nadała się dla mnie idealnie choć mogłaby być trochę dłuższa bo zakończeniu wydaje się być za krótka i ma się niedosyt.
        Idę sobie pograć w KotORa, przez tę rozpiskę dorwała mnie taka zachcianka.

  2. Bezpośredni kontakt – 9/10 bardzo dobre ukazanie wojen klonów
    Potrójne zero-7/10 zbyt rozwlekła i widać że zbyt realna jak na Star Wars ale jednak dobra
    Prawdziwe Barwy-nuda przeczytałęm rok temu 100 stron i dalej do dzisiaj do niej nie wróciłem
    Książki któe najlepiej mi się czytało to Labirynt Kłamstw-bardzo dobry prolog do Zemsty, Grevious jakiego kocham
    Zemsta Sith nowelizacja- dużo lepsza i bardziej klimatyczna i logiczna od filmu.

  3. W Potrójnym Zerze jest taka głupotka zarówno w polskich jak i zagranicznych wydaniach na końcu jest opowiadanie które dzieje się przed akcją książki , powinno być na początku jako prolog.

  4. Nie czytałem żadnych z tych tutaj, ale kiedyś przebiłem się chyba przez całą tonę książek ze star wars. Najbardziej zapamiętałem serię o admirale Thrawnie Timothiego Zahna bodajże. Ledwo pamiętam o czym to było 🙂

Skomentuj

