Cowabunga! – Turtles Forever (2008)

Wszystkie filmy jakie opisałem były nie dość, że są to tylko filmy ze stajni Marvela to jeszcze są to filmy o X-Menach. Przyczyniałem się napisać o X-Men First Class ale uznałem, że to po prostu stanie się nużące jeśli będę pisał ciągle o nich. Uznałem, że lepiej coś napisać o niezbyt związanym z Marvelem ale wciąż o kierunku geekowsko-komiksowym. Mowa tutaj o Wojowniczych Żółwiach Ninja.

big

Pamiętam te czasy kiedy na starym kanale Jetix (dawniejszy Distney XD kiedy był na kablówce) czekałem na wieczory aby obejrzeć zmagania żółwi. Nie, nie miałem kontaktu z serią z lat 80. Ja śledziłem przygody o żółwiach z roku 2003. Dlaczego o tym mówię? Ponieważ ten film w swojej zwariowanej fabule łączy aż 3 uniwersa żółwi. Łączy moją ulubioną z roku 2003, kultową z roku 1987r oraz protoplastę serii czyli klasyczną czarno białą serię. Fabuła jest poniekąd prosta. Shredder z serii ’87
walczył z żółwiami w swojej machinie zniszczenia. Pewien wybuch spowodował, że żółwie „retro” spotykają tych nowszych. Retro Shredder postanawia połączyć siły z nowszym Shredderem ale jak to się skończyło nie zdradzę. Świetnie się bawiłem przy tym serialu widać spore różnice w tych samych postaciach lecz różnych serii. Żółwie ’87 są zawsze wesołe oraz beztroskie. Kiedy dzieje się coś poważnego zawsze mają do tego pozytywne nastawienie.
teenage-mutant-ninja-turtles-forever-02
Klasyczne żółwie są bardzo mroczne, cała stylistyka jest czarno biała i czuć ten świetny klimat. Bardzo mi się spodobało te uniwersum i chętnie poznałbym je bardziej. Te uniwersum z roku 2003 jest swoistym połączeniem tych światów. Rafael jest odzwierciedleniem charakteru klasycznych żółwi bo jest poważny i skłonny do walki. Michaelangelo jest jak odzwierciedleniem lat 80. On też jest ciągle wesoły i stara się rozbawić każdego. To co również mi się spodobało w tym filmie to kreska. O ile seria z roku 2003 przeszła drobny lifting (bo film jest z 2009r.) to starsze serie są żywcem wyjęte ze swoich lat. Scenerie serii również są różne. Każde uniwersum jest narysowane w swoim klimacie. Nowoczesne żółwie mają bardziej „realistyczny” styl, a ’87 bardziej karykaturalny ale przyznam, że April wyszła wyśmienicie. Bałem się, że skoro to te same postacie to mimo różnicy w ubiorze, stylu narysowania będą miały te same głosy i ciężko byłoby je odróżnić. Na szczęście jest inaczej, każdy żółw mówi innym głosem i nie można się pomylić co do tego, który żółw przemawia.
mirageturtles
Do czego mógłbym się przyczepić? Zdecydowanie jest za dużo Shreddera. Brzmi dziwnie? Już wyjaśniam. Prawie cała akcja filmu skupia się na Shredderze z serii z roku 2003. Lubię to wcielenie ale za mało jest tego z ’87, a już tym bardziej z klasyka (pojawił się raptem w jednej scenie). Mimo tego przyjąłem ten film/odcinek specjalny bardzo ciepło i przez to naszła mnie straszliwa ochota na to aby obejrzeć kilka sezonów serialu o tych nowszych żółwiach.
shredderkarai

PS: Na kanale Nickelodeon jest emitowany serial z roku 2012 robiony całkowicie komputerowo i nie wiem czy coś będę pisał o nim. Raz, że nie cierpię seriali robionych komputerowo. Dwa, jakoś fabuła oraz sam styl mnie nie pociąga.

Skomentuj

